Veel gestelde vragen

Hieronder treft u de meest gestelde vragen per categorie. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Betalen

Kan ik op "prestatie" betalen? (CPA)

We hebben op dit moment geen “prestatie-model”, ook wel CPA (cost per aquisition).

Dit komt mede door onze toch al lage prijsstructuur. Bovendien maken wij gebruik van een eenvoudig facturatiesysteem dat automatisch maandelijks hetzelfde bedrag factureerd. Als we zouden veranderen in een CPA model, dan zou onze prijsstelling aanzienlijk hoger zijn als gevolg van de kosten van het veranderen en het verzamelen van honderden maandelijkse facturen.

Voor een Prestatie vergoeding is meer nodig dan alleen PPC

Een marketingbureau dat een vergoeding op CPA niveau hanteert neemt een veel groter risico, want het bureau leunt daarmee veel te zwaar op de website, het product en de prijsstelling van producten van de klant. Dat zijn zaken waarop wij als marketing bureau geen invloed op uitoefenen.

Omdat de meeste ondernemers niet bereid zijn het ons hier mede invloed op te geven. Tenzij we een aanzienlijke invloed op deze elementen mogen uitoefenen, zou onze diensten niet zo effectief  kunnen zijn. Dus, om een dienstverlening te verlenen die optimaal is voor de meeste bedrijven, hebben wij gekozen voor eenvoudige en transparante prijzen in plaats van de meer gecompliceerde Pay-per-performance model.

Heb ik straks "verborgen" fees?

Nee, de kosten die we in onze offerte voorstellen zijn wat u ons betaald.

Wat als ik wil stoppen, mijn betaal methode wil wijzigen, of mijn pakket wil veranderen?

U kunt uw PPC management pakket dat u gebruikt op elk moment wijzigen. De gemakkelijkste manier daarvoor is door contact op te nemen met uw accontmanager. Hij/zij zal u helpen met het aanpassen van uw wensen. Hij/zij kan u ook helpen met het opzeggen van uw abbonement.

Ik wil mijn Betaalmethode aanpassen

De gemakkelijste manier om uw betaalmthode aan te passen is door contact op te nemen met uw account manager.

Waarom betaal ik een setup fee en management fee in de eerste maand?

Bij uw aanmelding voor een van onze diensten word u gevraagd om een eenmalige “setup kosten” te betalen. Hierin zijn opgenomen de opzet-kosten en de eerste “management-kosten”. De reden waarom we deze deze kosten berekenen is omdat het bouwen van uw campagne en het optimaliseren ervan 2 verschillende processen zijn.

Wat is inbegrepen in de bouw van de campagne?

Tijdens de opbouw richten we ons op de bouw van uw nieuwe campagne houden van uw gewenste campagne resultaten in het achterhoofd.

Om uw zakelijke doelstellingen verder te begrijpen en een strategie die het best aansluit op uw specifieke zakelijke doelstellingen, vragen wij al onze klanten om een campagne vragenlijst in te vullen waarin zij hun core business beschrijven, de resultaten die ze willen bereiken benoemen en andere belangrijke elementen . Wij bouwen dan uw campagne vanuit het niets met behulp van uw oude gegevens en de nieuwe campagne strategie die wij met u hebben afgesproken.
De bouw van de adwords campagne is gericht op:

  • Zoekwoord Onderzoek
  • Advertenties Schrijven 
  • Negatieve zoekwoorden uitsluiten 
  • Het bouwen van de campagne

Dit deel van de werkzaamheden zijn zeer tijdrovend omdat alles wordt beoordeeld en onderzocht om ervoor te zorgen dat we de best mogelijke start voor uw nieuwe campagne maken. Normaal gesproken verwachten wij 95&% van uw campagnes klaar te hebben binnen vijf werkdagen na ontvangst van Campagne Vragenlijst van de cliënt.

Wat is inbegrepen in het optimalisatieproces?

De optimalisatie start direct op het moment dat de nieuwe campagne is geactiveerd. Wij zorgen er altijd voor om accounts van onze klanten ten minste twee maal te optimaliseren tijdens de eerste maand. Dit zorgt ervoor dat wij “laag hangend fruit” gemakkelijk kunnen vinden in de beginfase van de campagne.
(met “laag hangend fruit” word bedoelt: gemakkelijk vindbare zoekwoorden die snel inzetbaar zijn voor een maximaal resultaat)

Ook al werd er tijd besteed aan het creëren van een nieuwe campagne in een bepaalde maand, we zullen nog steeds de adwords campagne nog moeten optimaliseren in diezelfde maand. Dit is belangrijk om ervoor te zorgen dat we de vereiste prestaties behalen en de kwaliteitsscore en andere factoren verhogen.

Het is pas in de tweede optimalisatie dat u de eerste resultaten van uw Account managers werk zult zien.

Budget

Wat zijn jullie "Budget" eisen?

De Budget eisen zijn afhankelijk van de doelstelling. Wel kijken we goed naar gemiddelde klikprijzen in vrijwel alle branches.

Standaard hebben we een minimaal advertentie budget nodig van €1000,00 per maand nodig om goed te kunnen presteren.

Voor de Bing zoekmachine zou een lager bedrag mogelijk zijn omdat de klikprijzen een stuk lager zijn in Bing. Daar tegenover staat natuurlijk dat de zoekvolumes veel lager zijn dan in Google.

Google AdWords is juist zeer concurrerend en het noodzakelijk een hogere minimum budget in te zetten om doelen te kunnen bereiken..

Word mijn advertentie budget aan SideShow Media betaald?

Nee. Het advertentie budget en de fee van SideShow Media zijn 2 aparte betalingen. Het advertentie budget word rechtstreeks aan Google ( of Bing – Microsoft ad-center) betaald. de maandelijkse fee van SideShow Media betaald u aan ons.

Hoe word een Adwords - Budget bepaald?

Uw budget wordt bepaald door de geschatte kosten per klik en de klik volume schattingen, alsmede de concurrentie in uw industrie of markt.

Laten we beginnen met de “kosten per klik” factor.

We hebben een regel m.b.t. de ondergrens als het gaat om de hoeveelheid dagelijkse kliks die een campagne moet behalen. Wij geloven dat je minstens 10 kliks per dag uit advertentie campagnes moet kunnen krijgen op uw website om de AdWords-inspanning terug te laten betalen.

Natuurlijk hebben we liever veel meer verkeer, maar als basis die nodig is houden we ons vast aan 10 klikken voor lokale service campagnes. Als de gemiddelde kosten per klik in uw branche is € 2,00 is, dan moeten we op zijn minst een budget van € 20,00 hebben om dit niveau te bereiken. Dit betekent niet dat we dan met een budget van € 4,00 gaan werken als de CPC 40 cent is. We hebben nog steeds een minimum dagbudget van € 25,00 nodig voor AdWords-campagnes.

Verschillende industrieën en producten hebben verschillende Conversie Gegevens

Elke branche heeft zijn eigen conversie standaard en een minimale benodigde budget om concurrerend te kunnen zijn in een bepaalde industrie of met een bepaald product.

Bijvoorbeeld, de kosten per klik in de verzekeringssector is een stuk hoger dan de schoenen-industrie. Er zijn meer adverteerders gericht op de verkoop van verzekering, waardoor de concurrentie groter is op gerelateerde zoekwoorden.

Waarom is een juist Adwords budget zo belangrijk?

Wat is het belang van het instellen van een juist AdWords Budget?

Een van de meest voorkomende fouten in Search Engine Marketing is het niet instellen van een juiste begroting bij de lancering van een campagne.

We werken momenteel met een minimum van €30,00 dagbudget of € 1000,00 per maand. Deze minimale besteding is het laagste mogelijke minimum budget dat een cliënt zou moeten investeren om het zoekvolume dat beschikbaar is in de markt  te bereiken en zodoende een optimaal resultaat te behalen. Dit minimumbedrag helpt adverteerders niet te ‘verliezen’ van het potentiële verkeer dat daardoor mogelijk naar concurrenten gaat die wel het benodigde budget heeft op dezelfde zoekwoorden. Bijvoorbeeld, als je een € 10,00 dagbudget hebt, maar uw concurrent heeft een budget € 40,00, dan is uw concurrent in staat om u eenvoudig te overbieden en zullen de klikken, zodra uw budget op is, naar hem gaan.

Het hebben van het juiste dagbudget zorgt ervoor dat u voor de meeste zoekvolumes ook daadwerkelijk zichtbaar bent.

Hoe kan mijn campagnes meer kosten-effectief zijn?

Een van de belangrijkste opmerkingen die we horen van nieuwe klanten is dat ze bang zijn dat het budget volledig op gaat aan zoekwoorden en advertenties die niet renabel zijn waardoor er geen conversie plaatsvindt. Binnen SideShow Media, ontwikkelen we onze campagnes met een kosten-effectieve structuur, die ons in staat stelt uw budget in te zetten waar dat het meest efficiënt zal zijn.

Onze ervaring met het zoekwoorden onderzoek zorgt ervoor dat we niet adverteren op zoekwoorden die niet of waarschijnlijk niet tot actie zullen leiden. We maken gebruik van “verkeer schatters” om de prestaties van bepaalde zoekwoorden te meten, zodat we het gedrag van zoekwoorden kunnen voorspellen. Met het juiste zoekwoord onderzoek kunnen we een campagne meer vertonen die het meest waarschijnlijk winstgevend zal zijn.

Compleet Tracking systeem van Klik tot Sale

Een andere reden waarom u niet bang hoeft te zijn voor het verhogen van uw budget met een serieus Zoekmachine marketing bureau is dat we alle gebeurtenissen op uw website traceren, van klik tot sale. We gebruiken daar onder andere call tracking voor, en maken gebruik van Heatmap Tracker™ waarmee we exact kunnen zien wat er gebeurt op uw website. Daarnaast volgen we andere on-site activiteiten van gebruikers zoals contactformulier, offerte aanvragen, aankopen etc. De metingen vinden o.a. plaats met behulp van de conversie tracker van AdWords en Google Analytics. Met de hulp van conversie analytics, zijn we in staat om campagnes te optimaliseren op basis van de best presterende zoekwoorden, ten gunste van de zoekwoorden die minder preseteren.

Call Tranking

Wie heeft Call-tracking nodig?

Sinds het begin van het adverteren in zoekmachines realiseerden we ons al dat we op een of andere manier niet zonder het meten van telefoon gesprekken konden, maar wisten eigenlijk niet hoe we dat konden oplossen. Sinds enkele jaren zijn daarvoor verschillende oplossingen te krijgen en zijn we begonnen met call tracking te integreren in al onze PPC paketten en vandaag de dag kunnen we ons niet meer voorstellen hoe het zou werken zonder dit.

Kortom, kan elk bedrijf profiteren van het gebruik Call Tracking. Als u zich richt op het genereren van telefoongesprekken via uw zoekmachine marketing campagnes, dan is het van cruciaal belang voor uw optimalisatie strategie dat u weet welke delen van uw PPC campagne daadwerkelijk zorgen voor gesprekken en niet alleen het verkeer.

Hoe werkt Call-tracking precies?

Call Tracking kanop verschillende manieren werken. Het Call Tracking platform dat we gebruiken werkt door het invoegen van een klein stukje JavaScript-code op uw website.

Deze code lijkt sterk op de code gegenereerd door Google Analytics. We zetten deze code in de backend op uw website, zodat er een uniek telefoonnummer op uw website word getoont bij uitsluitend bezoekers die via Google adwords op uw website komt. Bijvoorbeeld als een gebruiker naar SideShowMedia.nl gaat na het klikken op een AdWords-advertentie, dan zal het nummer op de website vervolgens veranderen in een generieke nummer dat is gekoppeld aan dat account. In dit geval van SideShowMedia.nl, dan zouden we het nummer 0186-683705 veranderen. Zodra de gebruiker dit nummer belt hij/zij zonder vertraging worden omgeleid naar alsnog het juiste nummer. Terwijl je praat met de potentiële cliënt, zal de call tracking backend beginnen met het ontcijferen van de gegevens die werden ontvangen. Het systeem zal zien dat het gekozen nummer werd geassocieerd met de zoekopdracht en wat betekent dat de gebruiker heeft geklikt op een specifieke advertentie.

Kortom:

  1. We genereren de code dat ervoor zorgt dat uw telefoonnummer kan veranderen
  2. We koppelen alle advertenties in Google Adwords
  3. We plaatsen een klein stukje javascript code op uw website
  4. Het telefoon nummer op uw website zal automatisch veranderen als een bezoeker via een Google adwords advertentie op uw website beland. 
  5. Het telefoongesprek word verwerkt in de data en kan nu geanalyseerd worden
Wat zijn de voordelen van Call-tracking?

Call Tracking helpt u bij het identificeren welk segment van uw campagne het beste presteert als we kijken naar het aantal telefonische aanvragen dat u ontvangt.

Het is daarom van cruciaal belang voor uw bedrijf om uw telefoongesprekken te volgen om te weten welke zoekwoorden, advertenties en advertentiecampagnes het meest converteren naar telefoongesprekken.

Belangrijkste voordelen van Call Tracking:

  • Identificeren welke zoekwoorden de meeste sales/leads genereert.
  • Krijg gedetailleerde call tracking rapportage
  • Luistert naar telefoongesprek opnames
  • Ziet hoe vaak de telefoon wordt beantwoord
  • Call tracking stelt u in staat om te optimaliseren voor meer oproepen in plaats van meer contactformulier opleveringen

    Is Call-tracking Gratis in jullie pakketten?

    Call Tracking is niet gratis. De maandelijkse kosten voor Call Tracking bedragen €59,00 tot 1000 sessies. Voor ieder 1000 sessies extra berekenen we €10,00.

    (het aantal sessies dat u genereerd is eenvoudig terug te vinden in uw Google Analytics onder ‘aquisitie > alle verkeer > bron/medium’.

    Deze kosten worden gemakkelijk terug verdient, omdat we inzichtelijk kunnen maken via welke advertenties de telefoongesprekken worden gegenereerd, en we deze maximaal kunnen optimaliseren.

        Wat als ik geen Call Tracking wil hebben?

        Als u Call Tracking niet wilt gebruiken, dan bent u daar uiteraard vrij in. Het is aan u als opdrachtgever om te bepalen wat uw doelen met een PPC campagne is en we zullen ons best doen om die doelen te bereiken.

        We kunnen nog steeds een campagne optimaliseren op basis van andere statistieken. Echter, als je niet beschikt over een e-commerce website dan raden wij aan toch “Call tracking” te installeren omdat het een effectieve manier is om het succes van de campagne te meten.

            Campagne bouwen en/of aanpassen

            Wat hebben jullie nodig om te starten?
            In de meeste gevallen kunnen we tijdens de gesprekken met een van onze account managers, samen met de vragenlijst, een succesvolle Adwords campagne bouwen voor uw bedrijf.

            In ongeveer 10-20% gevallen is een grondiger strategie nodig. In dit geval zal dan een gesprek tussen SEO/SEA specialist, een Senior Account Manager en uzelf nodig zijn.

            In welke talen kan ik bij jullie adverteren met Adwords?

            Naast het Nederlands kunnen we desgewenst ook internationaal georiënteerde websites beheren in de volgende talen:

            • Engels
            • Duits
            Hoe lang duurt het om een Adwords campagne te bouwen?

            Zodra we met elkaar afspraken hebben gemaakt over onze dienstverlening krijgt u direct van ons een vragenlijst toegestuurd. De vragenlijst betreft de belangrijkste vragen over uw bedrijf, uw doelgroep, campagne doelen en andere relevante vragen.

            Dit zal niet meer dan 20 tot 30 minuten van uw tijd vergen en het is zeker de moeite waard om deze zo goed mogelijk in te vullen. Zodra we deze vragenlijst van u hebben ontvangen maken we de campagne binnen 5 werkdagen.

            In dit proces gaat uw campagne langs de volgende onderdelen:

            • Strategy Development
            • Campagne Ontwikkeling
            • Kwaliteits check met een Senior Account Manager
            • Definitieve goedkeuring van de cliënt
            • Lancering

              Word mijn oude ( bestaande) Adwords campagne volledig genegeerd als jullie een nieuwe bouwen?

              Dat doen we zeker niet!

              Alle gegevens die u in uw campagne hebt verzameld worden zorgvuldig afgewogen voor onze nieuwe campagne.

              De beste ideeën over hoe u uw nieuwe campagne te bouwen zijn vaak te vinden in uw oude campagne. Dit is niet altijd het geval, maar in 95% van de campagnes die we bouwen binnen SideShow Media kregen we inzicht door naar de vorige campagne van de klant te kijken.

              Succesvolle campagnes worden altijd gebruikt als inspiratie

              Het is vooral belangrijk om inspiratie te vinden in uw oude campagne als die campagne succesvol is geweest.

              Wij denken graag in verschillende niveaus. Als uw campagne een niveau 1 is dan kunnen we het naar level 10 brengen in ongeveer 12 – 16 weken. 
              Als uw campagne een niveau 5 heeft dan kunnen we het naar level 13 brengen in 12 – 16 weken. 
              Hoe beter het startpunt van uw huidige campagne des te betere resultaten kunnen we bereiken.

                  Verwachtingen

                  Wat is het verschil tussen de hulp Van SideShow Media en het "zelf doen"?

                  Wij gaan ervan uit u een ondernemer, marketing manager of iemand anders bent zonder een wekelijkse optimalisatie behoefte van uw campagne.

                  Ervaring is de sleutel

                  Wij hebben ervaring in alle markten en ook in niche-markten. Een van de grootste voordelen als agency is dat we niet alleen één account beheren. We beheren honderden accounts per jaar en hebben toegang tot enkele honderden accounts op dit moment.

                  Heb je je ooit afgevraagd of de Olympische Spelen, een vakantie periode of andere evenementen invloed hebben op uw AdWords-campagne? We weten precies hoe deze factoren invloed hebben op uw campagne, want we hebben het zien gebeuren op honderden accounts waardoor we ruim 70% van het giswerk kunnen overslaan bij de lancering van een nieuwe campagne.

                  Kortom, we hebben de ervaring en optimalisatie strategieën om de winstgevendheid een stuk sneller te bereiken dan de normale ondernemer.

                  Als gepassioneerd online marketing bureau, we zijn altijd geïnteresseerd in het laatste nieuws en innovaties in onze branche.

                  We lezen en schrijven over de belangrijkste aspecten in de zoekmachine industrie, zoals de beste Adwords tactieken, belangrijke stappen voor campagne-optimalisatie en veel meer. 

                  Dagelijkse optimalisaties houd ons scherp

                  Wij werken dagelijks met AdWords. Het houdt ons scherp als het gaat om zoek gerelateerde activiteiten.

                  Vraagt u zich misschien af of Google AdWords eenvoudig is gemaakt door Google zodat je het zelf kan? 

                  Het antwoord is namelijk dat het niet zo simpel is als AdWords lijkt te zijn, en het eigenlijk zeer geavanceerd systeem is dat verschillende factoren behelst die uw succes van de campagne bepalen.

                  SideShow Media is Google Partner en heeft een directe lijn met een vaste Google accountmanager bij Google Nederland die we regelmatig spreken.

                  Hoe weet ik dat jullie beter zijn dan het bedrijf dat nu mijn Adwords en SEO beheerd?

                  Het is altijd lastig te zeggen waarom wij het beter zouden doen dan uw vorige SEM agency zonder te weten welke strategie ze hebben gevolgd, of hoe ze de campagne hebben opgebouwd.

                  Feit is wel dat u op onze website terecht bent gekomen omdat u niet tevreden bent over de huidige gang van zaken.

                  Bovendien geven wij nooit garantie dat we het ook daadwerkelijk beter gaan doen.

                  We kunnen echter wel beloven om u op voorhand te laten weten als we denken dat uw campagne niet succesvol zal zijn onder de voorwaarden die wij stellen in de eerste fase. Als uw campagne echt is gedoemd te mislukken vanaf het begin, dan zullen we u dat ook vertellen, zelfs voordat we een samenwerking aangaan. Wij werken zonder contracten en verdienen niets tijdens de eerste maand van uw campagne . Wij zijn gericht op de lange termijn relatie met elke klant en wij geloven dat alle relaties beginnen met eerlijkheid.

                    Op welke termijn kan ik zichtbare resultaten verwachten?

                    De eerste resultaten zullen al zichtbaar zijn in de eerste maand, maar voor de beste resultaten kan het soms tot drie maanden duren voordat deze duidelijk zichtbaar zijn.

                    Tijdens de eerste maand kunnen klanten verwachten om positieve resultaten te zien, maar het zal tot  ongeveer drie maanden duren om optimale resultaten te zien. Op dat moment zien klanten over het algemeen een grotere piek in de gesprekken, conversies en/of klikken.

                    Houdt u er rekening mee dat onze specialisten campagnes maken die vanaf 0 worden gebouwd, inclusief het markt en eventueel product onderzoek, zoekwoord onderzoek en het installeren van Call tracking codes en/of conversie codes voor het bijhouden van conversies en het activeren van Google Analytics.

                    Het tijdbestek kan variëren van klant tot klant, en wordt beïnvloed door de marktwerking. Bijvoorbeeld sommige industrieën zijn zeer concurrerend, en stuwen de klikkosten per klik omhoog voor alle adverteerders. Dit is iets waar we rekening mee houden tijdens de creatie en optimalisatie van het campagne proces.

                    Krijg ik mijn geld terug als ik niet tevreden ben?

                    Nee, alle betalingen zijn finaal. Wij factureren namelijk altijd achteraf (per maand) en hebben dus ook daadwerkelijk voor u gewerkt.

                    Uiteraard zijn we bereid om met u een gesprek aan te gaan als u vind dat we u niet de dienst hebben geleverd, die we u hebben voorgespiegeld. Als we echt steken hebben laten vallen, dan zullen we dit zeker onder de loep nemen.

                        Wat is het verschil tussen een Adwords Gecertificeerde Marketing bureau en een niet gecertificeerd bureau?

                        Er zijn een aantal verschillen tussen AdWords Certified Partners en reguliere agencies.

                        Ook al geeft een AdWords Certified Partner  geenszins 100% garantie voor deskundigheid, het zorgt ervoor dat je weet dat het agency serieus over zijn reputatie in deze bedrijfstak. Met niet-gecertificeerde AdWords agentschappen, kun je niet zeker weten of ze net gestart zijn, of dat ze uberhaubt ervaring hebben met AdWords.

                        Google vereist van gecertificeerde partners:

                        • Tenminste € 10,000 besteed in de laatste 90 dagen
                        • Ten minste 60 dagen bestaat (met een geactiveerde MCC AdWords-account)
                        • Tenminste geslaagd voor twee AdWords examens – Een “fundamentals” en een “advanced”

                        Hoewel dit u niet vertelt of een agentschap een expert is, het geeft je een goed overzicht dat de Certified AdWords Agency al een tijdje bestaat en kennis heeft over Google AdWords.

                        Een van de voordelen van het kiezen van een AdWords Certified Partner is dat Google hen rechtstreeks aanstuurt en controleerd. Google communiceert rechtstreeks met een Certified Partners, zodat de agentschappen zich houden aan de strikte richtlijnen van Google.  We hebben in ieder geval nog nooit één klacht gehad sinds de dag dat we zijn gestart (2007).

                            Hoeveel lager kunnen jullie mijn klik-prijs per zoekwoord krijgen?

                            Dit is een vraag die zeer afhankelijk is van meerdere factoren, en zou een uitgebreide analyse van uw huidige AdWords-campagne, website en concurrenten nodig hebben om hierop een antwoord te kunnen geven.

                            Normaal gesproken werken wij niet uitsluitend met de bedoeling uw AdWords CPC te verlagen, maar we erkennen dat het soms het uiteindelijke doel is.

                            Bovendien moet u voorzichtig zijn met uitsluitend richten op de manier waarop u uw CPC kan verlagen als je een campagne hebt die goed presteert. Soms is het beter om de conversie van uw campagne te optimaliseren in plaats van uitsluitend gericht te zijn op het verlagen van de CPC.

                            Optimaliseren voor winst – niet alleen lage CPC’s

                            Het moet gezegd worden dat het niet zo moeilijk is om een lagere AdWords CPC te verkrijgen. Je moet daarvoor eenvoudig kijken naar de zoekwoorden met de laagste concurrentie en u zorgt ervoor dat u het meeste verkeer krijgt op deze zoekwoorden.

                            Klinkt eenvoudig, nietwaar? Waarom doen dan niet meer adverteerders dit?

                            Het antwoord is geld.
                            Adverteerders maken eigenlijk geen gebruik van de meeste van de zoekwoorden die een zeer lage concurrentie en/of CPC hebben omdat de zoekwoorden niet rendabel zijn.

                            Natuurlijk, ze hebben lage kosten per klik, maar op het einde is het geld verspillen, omdat deze zoekwoorden geen winst brengen.

                            Dit is de reden waarom de meest succesvolle AdWords-adverteerders hun campagnes optimaliseren met als doel de conversie te verhogen of de winst te verhogen, in plaats van alleen te focussen op de kosten per klik.

                            Garanderen jullie potentiële resultaten met Adwords en/of SEO beheer?

                            Het is onmogelijk om garanties af te geven in een markt waar we bieden op een veiling gebaseerde  plaatsinging die fluctueren.

                            Zelfs als je inzichten hebt binnen de veiling en enorme ervaring als veilingmeester is het onmogelijk is om te weten of die dag het dubbele van het bedrag van de bieders zal brengen. AdWords werkt op dezelfde manier; concurrentie kan van dag tot dag toenemen .

                            Verder zijn er factoren die we niet kunnen controleren. Bijvoorbeeld, als uw pagina langzamer wordt en deze word bestraft m.b.t. de kwaliteit score, dan is onze garantie is niets waard.

                            Zelfs Google waarschuwt over AdWords Garanties

                            Google waarschuwt voor bureaus die garanties geven voor resultaten of andere werkzaamheden in Google AdWords in de officiële Google AdWords Third Party Partner Disclosure.

                            Wat kan ik verwachten in de eerste maand?

                            De resultaten die u kunt verwachten in de eerste maand van de AdWords campagne verschillen enorm per bedrijf. Er zijn veel factoren die moeten worden afgewogen, maar de belangrijkste is hoe goed je oude campagne was. Hoewel het misschien tegenstrijdig klinkt, hoe beter de oude campagne, hoe sneller de resultaten.

                            Bijvoorbeeld, als u een actieve AdWords-campagne had die 10 telefoonoproepen per week geproduceerd heeft, dan weten we dat onze optimalisatie strategieën ervoor kunnen zorgen dat er meer gesprekken uit te halen zijn met dezelfde setup.

                            Als je nog nooit succes met AdWords hebben gehad dan duurt het misschien langer dan een maand om de winstgevendheid te bereiken. Als we geen enkele history hebben waarop we onze campagne kunnen baseren, dan moeten we gaan testen met verschillende advertentie-teksten en zoekwoorden.

                            De eerste week met een nieuwe AdWords-campagne

                            De eerste week van uw nieuwe AdWords-campagne zal in de meeste gevallen het moeilijkst voor u zijn om naar te kijken. Als we voor het eerst de nieuwe campagne starten, zal Google kijken en zeggen: ‘Ik ken u niet. Ik ga je in de komende weken een beetje “heen en weer schommelen” zodat ik je een beetje beter kan leren kennen.

                            Google zal in de meeste gevallen zien dat uw nieuwe campagne goed is gestructureerd, goede CTR’s krijgt en uw bestemmingspagina goed converteert na 3 tot 7 dagen. Op dit punt, zullen we beginnen te optimaliseren en u zult vanaf dat moment ook het echte succes van ons werk gaan zien. 

                            Strategie

                            Wat is optimalisatie?

                            Een optimalisatie is het proces van het maken van wijzigingen in een advertentie campagne met als doel de prestaties van uw campagne te verbeteren.

                            Een optimalisatie kan bestaan uit het volledig herbouwen van uw campagne tot een eenvoudige bodaanpassingen. Enkele van de meest voorkomende optimalisatie tactiek zijn:

                            • Zoekwoord expansie
                            • Negatieve zoekwoord expansie
                            • Zoekwoord aanvullingen op basis van zoekopdrachten
                            • Nieuwe advertentie varianten testen en het pauzeren van slecht presterende advertenties
                            • Creeëren van nieuwe advertentiegroepen
                            • Bid management op basis van prestaties
                            • Budgetbeheer
                            • Campagne Analyse & Monitoring

                            Optimalisaties

                            Naar wie stuur ik voorstellen voor aanpassingen of veranderingen?

                            Wij ontvangen graag voorstellen en veranderingen van u. Deze kunt u sturen naar uw Account manager. Hij/zij zal altijd naar u luisteren en geeft u, indien noodzakelijk, een grondige uitleg waarom het een slecht (of goed) idee zou kunnen zijn om de verandering die u suggereert door te voeren.

                            Maak gebruik van onze expertise om de voor- en nadelen van uw wijzigingen af te wegen. U betaalt ons iedere maand, dus we raden u aan onze expertise te gebruiken.

                            Zijn de campagnes van ons als ik de samenwerking beëindig?

                            Ja. We werken namelijk in uw account, of een gezamelijk account afhankelijk van de strategie die door uw account manager is gemaakt.

                            Alle campagnes zijn voor u beschikbaar indien u geen gebruik meer wenst te maken van onze service, mits alle betalingen zijn voldaan.

                            Overigens, dit is iets dat Google verplicht aan gecertificeerde partners. Een reden temeer dus om altijd te kiezen voor een door Google gecertificeerde partner.

                            Werken jullie aan mijn Google Adwords account?

                            Afhankelijk van wat uw huidige Google AdWords prestaties zijn bepalen we of we uw bestaande Google adwords campagne beheer overnemen of een volledig nieuwe AdWords-account maken voor het doel.

                            Als de bestaande campagne het goed doet willen we uw bestaande prestaties niet in gevaar brengen en normaal gesproken werken we dan uit uw bestaande account.

                            Hoe dan ook, alle campagnes, ook diegene die door ons worden gebouwd, zijn uw eigendom. We zullen deze nooit verwijderen of u de toegang tot de campagnes die we creëren weigeren.

                            Voordelen van beginnen met een nieuwe Google AdWords-account

                            Begin met een schone lei

                            Gegevens in het AdWords-profiel weerspiegelen uitsluitend de prestaties en resultaten van SideShow Media. Prestaties zijn gemakkelijker te analyseren en te interpreteren als we met een schone lei starten, in tegenstelling tot het bekijken van oude account prestaties in vergelijking met huidige prestaties in het totaal, waarin gegevens scheef en kan misleidend kunnen zijn.

                            Betere kwaliteit Scores = Lagere kosten per klik

                            De kwaliteit score bij een nieuwe campagne worden niet gehinderd door eerdere prestaties van het account. Dit leidt tot een lagere Account-brede kosten per klik, en het helpt bij het verkrijgen van meer klikken voor hetzelfde budget.

                            Het eindresultaat is een betere kosten per acquisitie

                            Een lagere kosten per klik leidt uiteindelijk tot een meer kosten-effectief gebruik en het potentieel om meer verkeer te genereren. Een toename van het verkeer kan leiden tot een toename van de aanmeldingen, verkoop, telefonische oproepen of registraties.

                            Volledige rapportage en toegang tot het account

                            Het is belangrijk dat u kunt zien wat er gaande is, omdat dat het werk niet wordt gedaan door uzelf. Wij geven u dan ook “alleen-lezen” toegang tot de AdWords-account.

                            Dit stelt u in staat om de gehele account te zien en ervoor te zorgen dat alles is zoals u het wilt.

                            Kan ik jullie advertentie ideeën of zoekwoord ideeën doorsturen?

                            U bent meer dan welkom om suggesties te sturen zodat we uw campagnes volledig kunnen afstemmen op uw zakelijke doelstellingen. Vaak zien we dat de beste resultaten worden behaald als er een nauwe samenwerking is tussen de klant en onze account manager. 

                            In de meeste gevallen heeft onze Campagne specialist ruime ervaring en inzichten ten aanzien van de industrie en lokale voorkeuren.

                            Service

                            Wat mag ik verwachten van de SideShow Media medewerkers?

                            Een professionele maar vooral duidelijke service en communicatie.

                            Wij vinden dat een dienstverlenend bedrijf gemaakt of gekraakt word door hun service. Daarnaast mag je van professionals als ons verwachten dat we weten waarover we spreken, en dat we u in begrijpbare taal te woord zullen staan. ( Dit in tegenstelling tot andere agencys die vaak de meest moeilijke, vaak engelse, kreten roepen om een bepaalde indruk te maken)

                            Met wie moet ik contact opnemen als ik vragen heb?

                            Als u reeds klant bent, dan raden wij u aan contact op te nemen met uw account manager via telefoon of e-mail. Hij/zij kan elke vraag die u heeft beantwoorden.

                            Als u nog geen klant bent, neem dan contact met ons op via telefoon of ons contact formulier. We helpen u uiteraard graag.

                            SEO

                            Heeft Adwords effect op mijn SEO?

                            Vele jaren heeft men geroepen dat Google websites hoger ranked in de natuurlijk ranking (SEO), als deze ook actief zijn op het Google Adwords platform.

                            Dit is pertinent onkent door Google, en door iedere expert actief in de online marketing branche.

                            Je zult geen voordeel hebben in SEO, alleen omdat je ook SEA gebruikt.

                            Is het niet beter om op SEO te focussen?

                            Dit is een veel besproken onderwerp, maar in de loop der jaren het lijkt alsof de verschillende partijen tot de conclusie zijn gekomen dat zowel SEA als SEO een belangrijke rol spelen bij het verkrijgen van online succes.

                            Je kunt succesvol zijn met behulp van uitsluitend SEA of uitsluitend met behulp van SEO, maar vaak komen de beste resultaten wanneer deze twee marketing vormen samen worden gebruikt.

                            Wij raden altijd aan onze klanten aan om een solide website te bouwen voordat ze SEA campagnes starten, maar we raden ook aan om een SEA campagne te beginnen en een keyword onderzoek doet voordat u uw SEO activiteiten start.

                            SEA (betalen-per-klik-adverteren) is de perfecte manier om uw meest effectieve zoekwoorden te vinden die u moet hebben om organische te ranken. Door zeker te weten dat de zoekwoorden die u gebruikt ook daadwerkelijk meer verkeer genereren, kunt er meer energie in gaan steken.

                            Meer informatie over de interactie tussen SEO en SEA raden wij u het volgende artikel aan:

                            Google Onderzoek: zelfs met een #1 positie in organische ranking, bieden betaalde advertenties 50% meer kliks. (Engelstalig)

                            Wat is het verschil tussen SEO en SEM?

                            SEM is de afkorting van “search engine marketing” , vrij vertaald : “Zoekmachine marketing”.

                            Het is een algemene term, die betrekking heeft op “betaal-per-klik-adverteren” (SEA) zoals in zoekmachines, maar ook op Facebook, Linkedin en andere mediums.

                            Vaak word gezegd dat SEM ook betrekking heeft op SEO omdat SEO ook gezien kan worden als een vorm van zoekmachine marketing.

                            Binnen SideShow Media begrijpen we dat hierover verwarring kan ontstaan over deze twee termen en hebben ervoor gekozen om SEM te gebruiken als we het hebben over SEA en SEO over SEO.

                            Rapportage

                            Word het gebruik van "call-tracking", "conversie tracking" en "Google Analytics" aan mij doorbelast?

                            Wij berekenen geen kosten voor de installatie of het onderhoud van de Google AdWords conversie scripts voor het bijhouden van conversies.

                            Voor Call Tracking berekenen wij maandelijks €75,00.

                            Wat is Google Analytics?

                            Google analytics is een van de beste Analytische meetservices die er bestaat. Het is een 100% gratis meetinsrument van Google voor nagenoeg alle bedrijven.

                            Wij adviseren Google Analytics altijd aan onze klanten. Het is exact, en vrij gemakkelijk te gebruiken.

                            Meer informatie over Google Analytics vind je hier: http://www.google.com/analytics

                            Wat is Google Adwords Conversie tracking?

                            Conversies bijhouden is de belangrijkste manier voor de meeste bedrijven om hun Google AdWords-prestaties  te kunnen meten. Het werkt door het identificeren van een specifieke pagina op uw website, te koppelen aan een bepaalde actie die via uw AdWords-campagne plaats vond.

                            Sommige ideeën over wat u kunt bijhouden via conversies zijn:

                            • Aankopen
                            • Contact Formulieren
                            • Boekingen, Reserveringen etc.
                            • Nieuwsbrief inschrijvingen
                            • Het tonen van de belangrijkste pagina (contact pagina, flyer etc.)

                            Het enige wat u hoeft te doen is het genereren van een code in AdWords en deze code toe te voegen op de bijbehorende pagina. Als u gebruik maakt van onze dienstverlening doen wij uiteraard al deze actieviteiten voor u.

                            Voorbeeld

                            Als u het aantal verzonden contactformulieren wilt volgen, dan is de ‘Bedankt’-pagina waarschijnlijk een succesvolle afronding. Dus voert u uw conversiecode in op deze pagina.

                            Let op, de code mag slechts op één pagina worden geplaatst.

                            Hoe kan ik mijn ROI meten?

                            Wij richten ons op het opzetten van alle online mogelijkheden om de ROI van elke klant te volgen op alle marketing inspanningen.

                            “De ROI is daarintegen wel anders voor ieder bedrijf”

                            Bijvoorbeeld, e-commerce websites zijn vrij eenvoudig. Als u een e-commerce winkel heeft dan hoeft u alleen de Google Analytics E-Commerce-functie in te schakelen en u zult de inkomsten vanzelf zien verschijnen.
                            Dit geldt dan direct voor alle verkeersbronnen en natuurlijk voor uw Google AdWords-campagnes.

                            Als het gaat om andere bedrijven waar de uiteindelijke transactie gebeurt buiten de website om, dan wordt het lastiger.

                            Local Business Google AdWords ROI Tracking

                            Het moet gezegd worden, het is bijna onmogelijk om je precieze ROI bijhouden zonder zeer geavanceerde tools. Echter, er zijn manieren voor u om een goed beeld te krijgen van uw ROI als een lokaal (of landelijk) bedrijf.

                            1. Contact Formulier

                            Als u weet hoeveel van uw contactformulier aanvragen daadwerkelijk omgezet zijn in orders, dan kunnen we een gemiddelde waarde per contactformulier vaststellen.

                            Als je elke 4e contactformulier een bedrag van € 100,00 opleverd zal heeft u gemiddeld een omzet van € 25,00 per contactformulier aanvraag. Dit is geen exacte wetenschap, maar het is toch erg handig.

                            2. Call Tracking

                            Hetzelfde kan worden bereikt door middel van Call Tracking zodat we uw telefoongesprekken kunnen volgen. Nogmaals, u berekent de gemiddelde ROI door te kijken naar hoeveel telefoongesprekken u nodig heeft om 1 conversie te genereren.  Op deze manier kunt u uitrekenen hoeveel elk telefoongesprek via AdWords ruwweg waard is. Vanaf dit punt is het eenvoudig om een ruwe schatting voor uw ROI te maken op basis van de AdWords-kosten en de gemiddelde winst per bestelling te berekenen.

                            Wat voor raportage ontvang ik maandelijks?

                            Maandelijkse PPC Rapport

                            Eén keer per maand ontvangt u een officieel Search Engine Marketing rapport. Het bevat:

                            • Een uiteenzetting van de prestaties van de campagne, van advertentiegroepen, van advertentieteksten en zoekwoorden niveau
                            • Optimalisatie mogelijkheden
                            • Een sectie ‘Moving Forward’

                            Automatisch Call Tracking Rapport

                            Als u gebruik maakt van Call Tracking, dan zult u de rapportage hiervan terugzien in de maandelijkse rapporten.

                            Overig SEA

                            Beheren jullie ook Display Netwerk campagnes?
                            Jazeker! U vind hier meer informatie daarover.
                            Wat zijn de voordelen van Adwords ten opzichte van andere Advertentie mogelijkheden?

                            Google AdWords, en “Zoeken” in het algemeen, heeft een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van andere kanalen van reclame.

                            Het belangrijkste voordeel is dat u niet probeert om uw advertenties op te dringen bij uw potentiële klanten. Uw potentiële klanten zijn al op zoek naar een bepaald product of dienst dat aan hun behoeften te voldoen.

                            Voordelen van Google AdWords:

                            • Enorm bereik
                            • Volledig klantgericht
                            • Effecten zijn direct
                            • Rapportage is bijna realtime
                            • Volledige tracking-mogelijkheden (e-commerce kan exacte omzet cijfers laten zien)
                            • Zeer goede bruikbaarheid
                            • U betaalt alleen als iemand op u klikt
                            • Geografische targeting
                            • Adverteren op andere relevante websites anders dan Google.nl ( zoals youtube, gmail)

                            Algemeen

                            Wat zijn jullie voorwaarden?

                            Wij hanteren de volgende voorwaarden:

                            • Algemene voorwaarden
                            • Privacy Policy
                            • Beëindigings Policy
                            • Geld terug Policy
                            Werken jullie voor ieder bedrijf?

                            Jazeker! Geen bedrijf is voor ons te groot of te klein. Wel is het belangrijk dat een bedrijf de mogelijkheden online inziet, en daarin bereid is te investeren.

                            Heb je een andere vraag?